Friday 30 December 2011

رضا پهلوی پس به نظر شما حکومت فعلی ایران باید با یک انقلاب مردمی ساقط شود؟

صبح امروز، فرشاد محمدی


روشش نافرمانی مدنی است. وقتی که انتخابات جواب نمی‌دهد، وقتی که فضای باز سیاسی وجود نداشته باشد، یک راه بیشتر نیست. منتها بعضی سناریو‌ها، سناریوهایی به قول شما «انقلابی» هستند که همانطور که قبلا توضیح دادم منجر خواهد شد به خشونت و نه آزادی و دموکراسی. به همین دلیل من از این نوع سناریو‌ها پرهیز می‌کنم و به هیچ عنوان خواهان آن نیستم. در مقابل می‌تواند منجر شود به یک سری نامرمانی‌های مدنی که می‌تواند مثلا به اعتصابات سراسری کارگری که سریع‌ترین راه فلج کردن این نوع نظام‌ها است و در تاریخ ثابت شده است، منجر شود. این اتفاق به نوعی قبلا هم افتاد که اعتصابات صنعت نفت منجر به سقوط رژیم پیشین شد. البته همانطور هم که قبلا گفتم بستگی بسیاری هم خواهد داشت به یک پشتیبانی جهانی. بنابراین من نام آن را کلمه «انقلاب» نمی‌گذارم، نوعی تحول است که بار‌ها در تاریخ پاسخ داده است و نمونه‌های موفقش را در جاهای مختلف می‌توان سراغ گرفت.

Thursday 29 December 2011

آقای پهلوی شما شکایتی علیه آقای خامنه‌ای مطرح کرده‌اید، می‌خواستم بصورت خیلی خلاصه بفرمایید مفاد این شکایت چه بوده؟

صبح امروز، فرشاد محمدی 
قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدهم، می‌خواستم بگویم که این تصمیم را جدیداً نگرفتم؛ از مدتی قبل به دنبال آن بودم. فقط یک شرایطی پیش آمد که به نظر من این کار را امکان پذیر کرد. از یک سو بوجود آمدن «دادگاه بین‌المللی کیفری» که بخش جدیدی در دادگاه لاهه است؛ برای رسیدگی به شکایاتی از همین نوعی که ما داشتیم؛ برای تعقیب شخصیت‌هایی که در نقض فاحش حقوق بشر در کشورها و جنایت علیه بشریت دست‌اندارکار مستقیم هستند؛ از طرف دیگر جو بین‌المللی که تا دیروز اگر خیلی از سیاسیون ما  را در ایران زندانی می‌کردند یا در خارج از کشور ترور می‌کردند و دنیا بیشتر در جست‌وجوی تجارت با جمهوری اسلامی بود تا توجه به برخورد با هم‌میهنانمان در داخل کشور،تغییر کرده است.به همین دلیل برای اینکه در چنین شرایطی بتوان این اقدام را انجام داد، جو را بسیار مناسب‌تر دیدم.
همین یکی دو هفته دیگر متن این نامه به کشورهایی که عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند، فرستاده خواهد شد و متن آن در تارنمای خودم برای اینکه دوستان عزیز و هم‌میهنان محترم مطالعه کنند، در اختیار قرار خواهد گرفت.
 ضمن اینکه من سعی کردم به این اقدام یک جنبه جمعی بدهم؛ یعنی نه به عنوان یک حرکت سرخود و فردی. به همین دلیل تصمیم گرفتم که پروژه این شکایت‌نامه را در تعداد زیادی از وبلاگ‌ها و تارنماهای موجود به عنوان یک سند قرار دادیم و بیشتر از سه هزاو پانصد عکس‌العمل از سرتاسر ایران و خارج از کشور داشتیم. متخصصین و فعالان حقوق بشر که عکس‌العمل نشان دادند و نطر خودشان را دادند، چه از نظر اسامی چه از نظر  پیشنهادات حقوقی، دوستان وکیلی که عکس العمل مثبت نشان دادند آقای … [- آقای مصطفایی؟] آقای مصطفایی بله و ایشان هم با تعدادی از دوستان به شکل داوطلبانه تصمیم گرفتند که به تکمیل متن شکایت‌نامه کمک کنند و بخصوص مهم‌تر از خود شکایت‌نامه پرونده‌هایی‌ است که با استفاده از اسناد مختلف، موارد نقض حقوق بشر را در ایران به تفصیل توضیح می‌دهد، چه در ارتباط با اقوام، چه در ارتباط با اقلیت‌های مذهبی، چه در ارتباط با زنان و خیلی مسائل مربوطه به عنوان سندیت، ضمیمهٔ این نامه تهیه شده که در شرف تکمیلِ کامل است.
با توجه به اینکه از چند ماه پیش که این‌کار آغاز شد تا کنون خیلی فیدبک (بازخورد) گرفتیم و متخصصین امر و کار‌شناسان روی این مسئله کار می‌کنند. در ابتدای سال آینده یعنی همین یکی دو هفته دیگر متن این نامه به کشورهایی که عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند، فرستاده خواهد شد و متن آن در تارنمای خودم برای اینکه دوستان عزیز و هم‌میهنان محترم مطالعه کنند، در اختیار قرار خواهد گرفت؛ من‌جمله همان گزارش ضمیمه این شکایت که دائم در حال تکمیل است،
بنابراین این نامه را به زودی برای مقامات خواهیم فرستاد و منتظر هستیم شورای امنیت سازمان ملل، دادگاه بین‌المللی کیفری را برای پیگیری این پرونده برگزار بکند، چون روش این است. یعنی شما می‌دانید که در اساس‌نامه رم نمی‌توانید از کشورهایی که امضا کننده این اساس‌نامه نیستند شکایت مستقیم به دادگاه کیفری بفرستید و مجبور هستید از طریق سازمان ملل اقدام بکنید به همین دلیل، ما از نظر روش به سازمان ملل مراجعه کردیم و نه مستقیم به دادگاه کیفری بین‌المللی.
 http://www.sobh-emrooz.com

Wednesday 21 December 2011

وحشت شدید رژیم در مورد پیگرد قانونی خامنه‌ای در دادگاه لاهه ، توسط شاهزاده رضا پهلوی



جمهوری جهل و جنون اسلامی و عوامل خود فروخته اش شدیدا از حرکت شاهزاده رضا پهلوی در مورد پیگرد قانونی علی خامنه‌ای جنایتکار در دادگاه بین‌المللی لاهه به وحشت افتاده و علیه وی و خانواده پهلوی به لجن پراکنی روی آورده اند.

یک عنصر خائن به مردم ایران که از وی به نام تحلیلگر مسایل بین الملل رژیم نام برده شده در گفتگو با سایت حکومتی ایرنا شکر زیادی خورده ، وی با بیان اینکه : خاندان پهلوی به خانواده زندانیان سیاسی و شكنجه شدگان غرامت بپردازد ،اراجیفی را به شرح زیر بیان کرده است:

تمام كسانی كه در زندان های رژیم پهلوی شكنجه و به شهادت رسیده و یا اموالشان مصادره شده بایستی علیه بازماندگان این رژیم طرح شكایت كنند.

وی گفته: قوه قضاییه نیز با تشكیل كمیته ای ویژه به حقوق از دست رفته ده ها هزار زندانی سیاسی شكنجه شده در زندان های رژیم پهلوی كه اموال آنها مصادره شده و یا دچار زیان شده اند، رسیدگی كند.

سفیر سابق رژیم جهل و جنون در مكزیك و استرالیا گفته: اموالی كه بازماندگان رژیم پهلوی از كشور خارج كرده اند بایستی مصادره و به ذی حقان بازگردانده شود.

Sunday 4 December 2011

حمایت رضا پهلوی از روز دانشجو و فراخوان او در وبلاگش


رضا پهلوی در فراخوان اخیر خود به مناسبت ۱۶ آذر , شرایط را  بسیار حسّاس می‌بیند و بر اهمیت اتحاد و تشکیل شبکه ‌های اجتماعی تاکید می‌کند .
ضمن نام بردن از چند تن از دانشجویانی از قبیل : بهاره هدایت، عبدالله مومنی، مجید توکلی، مهدیه گلرو، کوهیار گودرزی، پیمان عارف، عباس کاکایی، مجید دری، سما نورانی، شبنم مددزاده، حسن اسدی زیدآبادی، میلاد اسدی، یاسر گلی، محمد پورعبدالله، ضیا نبوی، مرضیه خدابخش، محمد یوسف رشیدی، آرمان رضاخانی، عاطفه نبوی، بهروز جاوید تهرانی، آمانج حیدری، احسان عبده تبریزی، حامد روحی نژاد و دیگر مبارزان راه آزادی، که شعله جنبش آزادی خواهانه مردم ایران را فروزان تر نمودند, از دانشجویان خارج از کشور به دلیل محدودیت‌های اطلاع رسانی در داخل کشور درخواست می‌کند تا صدای همرزمان خود در داخل کشور باشند. پیشنهاد ایشان به مبارزین داخل تشکیل شبکه‌های اجتماعی در خانواده ، محله و همچنین در کّل جامعه است که نقش آگاهی‌ رسانی را داشته باشند و همچنین بتوان از طریق این شبکه‌ها حرکت‌های اعتراضی آگاهانه را سازماندهی کرد .
این پیشنهاد رضا پهلوی را می‌توان به عمل رسانید و دوباره شاهد خیزش جدیدی در ایرانیان چه در داخل و چه در خارج از کشور باشیم. نسیم خوش بهار آزادی که از ایران شروع به وزیدن کرد و به کشورهای عربی رسید را دوباره به سمت خودمان برگردانیم .
پاینده ایران آزاد